پرتغال

پرتغال | دانستنی های پرتغال | راهنمای پرتغال | درباره پرتغال | سفر به پرتغال

پرتغال

پرتغال | دانستنی های پرتغال | راهنمای پرتغال | درباره پرتغال | سفر به پرتغال

آموزش به دست آوردن صورت های مالی در کدال

آموزش به دست آوردن صورت های مالی در کدال

اگر می خواهید در یک زمان کوتاه، یک شرکت مناسب برای سرمایه گذاری انتخاب کرده و به بازدهی عالی دست پیدا کنید، می بایست راجع به صورت های مالی آن شرکت اطلاعات داشته باشید، در این مقاله قصد داریم صورت های مالی را به صورت کامل برای شما توضیح دهیم، از صفحه خارج نشوید، این صفحه شما را به سوددهی بالا می رساند.

صورت مالی چیست؟

صورت های مالی، می توانند وضعیت مالی و عملکرد شرکت را در یک بازه ی زمانی در قالب یک گزارش منظم برای استفاده عموم مردم  ارائه کنند.

خوب است بدانید که شرکت های بورسی و فرابورسی هر سه ماه یکبار در  سال، موظف هستند که اطلاعات عملیات خود را در گزارش های مختلفی که به مجموع آنها صورتهای مالی شرکت میگوییم منتشر کنند. 

به ویژه این کخه 

صورت مالی شرکت شامل گزارش های زیر است:

  • صورت وضعیت مالی (ترازنامه)
  • صورت سود و زیان
  • صورت سود و زیان جامع
  • صورت گردش وجوه نقد
  • صورت تغییرات حقوق مالکانه

 صورت مالی می تواند به دو روش حسابرسی شده و نشده منتشر شود و تفاوت این دو صورت مالی را می توانید در حسابرس به صورت کامل مطالعه نمایید.

 چگونه به این اطلاعات دسترسی پیدا کنیم؟

برای دستیابی به تمامی صورت های مالی شرکت ها ابتدا وارد سایت Codal.ir شوید  و در سمت راست روی گزینه جستجوی اطلاعیه ها کلیک نمایید.

با کلیک کردن روی این گزینه وارد بخش جستجوی پیشرفته سایت خواهید و میتوانید تمای صورت های مالی مورد نظر را به راحتی مشاهده نمایید.

  1. گروه اطلاعیه : در این بخش اطلاعات بسیاری وجود دارد که در بخش های مختلفی تقسیم بندی شده است.
  2. اطلاعات و صورت مالی سالانه: با انتخاب این گزینه شما میتوانید آخرین صورت های مالی ثبت شده در ساست کدال را مشاهده کنید.
  3. جستجو: با کلیک روی این دکمه تمامی موارد ذکر شده برای شما اعمال میشود.
  4. نماد: اگر به دنبال صورت مالی یک سهم خاصی هستید شما میتوانید نام سهم را در کادر نماد درج کنید و صورت های مالی آن سهم را مشاهده نمایید.

گزارش های درج شده در این سایت شامل هشت مورد خواهد بود.هر یک از این موارد به دلایل خاصی در سایت درج می شود و کاربرد خاص خود را دارد که در زیر به تمامی موارد میپردازیم.

اطلاعات و صورت های مالی میاندوره ای تلفیقی دوره 6 ماهه منتهی به .... (حسابرسی شده) ( اصلاحیه .... )

وقتی یکی از راه های بالا صورت مالی سهم ( شرکت ) مورد نظرتان را پیدا کردید، چهار راه برای مشاهده صورت مالی دارید، 

راه اول: با کلیک روی اطلاعیه که به رنگ آبی است شما همانند تصویر زیر، به اطلاعیه صورت مالی شرکت دسترسی پیدا کنید.


با کلیک روی عنوان اطلاعیه وارد صفحه ای مثل تصویر زیر میشوید و با انتخاب گزارش مورد نظرتان از گزارش های صورت مالی، گزارش مورد نظرتان به شما نمایش داده می شود:


راه دوم: با کلیک روی گزینه تصویر زیر، میتوانید فایل pdf صورت مالی شرکت را مشاهده کنید.


با باز کردن فایل دانلود شده (که به صورت تصویر بالا است) تمامی گزارش های صورت مالی پشت سر هم قابل مشاهده است.

راه سوم: با کلیک روی گزینه دریافت فایل اکسل، صورت های مالی شرکت به صورت فایل اکسل برای شما دانلود میشود و میتوانید از آن در برنامه اکسل استفاده کنید

راه چهارم: با کلیک روی گزینه پیوست اطلاعیه، میتوانید یادداشت های همراه صورت مالی را دانلود کنید. این یادداشت ها شامل همه گزارش های صورت مالی (صورت سود و زیان، ترازنامه و...) است. بعلاوه یادداشت های صورت مالی تاریخچه شرکت و جزئیات اطلاعات بیشتری درباره صورت مالی شرکت را دارد.


بعد از دانلود شدن این یادداشت ها، گزارش صورت مالی را میتوانید در این فایل دانلود شده مشاهده کنید. با باز کردن این فایل، به ترتیب تمامی گزارش های صورت مالی، تاریخچه فعالیت شرکت و توضیحات مدیریت شرکت درباره صورت مالی را مشاهده میکنید.

صورت مالی تلفیقی چیست؟

صورت مالی تلفیقی شامل اطلاعات شرکت اصلی به همراه شرکت های زیرمجموعه شرکت اصلی است. مثلا صورت مالی تلفیقی شرکت سایپا، گزارش عملیات شرکت به همراه شرکت های زیر مجموعه ای آن (مثل پارس خودرو، شیشه سازی سایپا و...) است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.